Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Առանց ինժեներական մտքի ճարտարապետի գծագրածը նկար է»

«Առանց ինժեներական մտքի ճարտարապետի գծագրածը նկար է»
13.04.2018 | 09:22

Երբ խոսում ենք այս կամ այն կառույցի մասին, հիմնականում հիշատակում ենք ճարտարապետին, հաճախ անտեսվում է մի կարևոր հանգամանք. առանց ճարտարագիտական մտքի՝ շինարարական ոչ մի կառույց չի կարող վեր խոյանալ: Օրերս «Իրատեսի» հյուրն էր ծնունդով ախալցխացի, մասնագիտությամբ ճարտարագետ ԲՈՐԻՍ ՉԹՉՅԱՆԸ, որը շուրջ 35 տարի աշխատել է «Հայպետնախագիծ» ինստիտուտում (ներկայումս՝ «Հայնախագիծ»), եղել է գլխավոր ճարտարագետներից մեկը: Հեղինակ է 180-ից ավելի օբյեկտի, նախագծի և շենքի, որոնցից են Երևանի «Տաշիր» հանրախանութը, ԱՄՆ-ի նոր դեսպանատունը, Երևանի բազմաթիվ բնակելի շենքեր, Գորիսի օդանավակայանը, ՌԴ Նովոսիբիրսկի հայկական թաղամասի եկեղեցին, Եմենի Հանրապետության բազմաթիվ կառույցներ:


Բորիս Չթչյանի հետ զրուցեցինք մեր քաղաքի հին ու նոր շենքերի մասին, մասնավորապես հետաքրքրվեցինք՝ ի՞նչ կարծիք ունի օր օրի ավելացող նորակառույց բազմահարկ շենքերի մասին:
Ճարտարագետը նշեց, որ նախկինում Հայաստանում շենքերը կառուցվել են յոթբալանոց երկրաշարժի հիմքով: 90-ականներից հետո նորմերը փոխվել են, ընդունված է ինը, տեղ-տեղ նաև 10-բալանոց համակարգը: Նոր շենքերի կոնստրուկցիաներից հազվադեպ են բողոքներ լինում, թեև եթե շինարարները անբարեխիղճ լինեն, թերությունները չեն բացառվում: «Ճարտարագետն ինչո՞վ է տարբերվում ճարտարապետից: Եթե նախագիծը 100 տոկոս միավոր է, աշխատանքի 60 տոկոսը ճարտարագետինն է, առանց ճարտարագիտական գծագրերի ոչ մի շինարար չի կարող գործ անել: Ճարտարապետի գծագրածը նկար է՝ առանց ինժեներական մտքի»,- ասաց ճարտարագետը:


Կարծիք կա, որ քարե շենքերն ապահով չեն: Մեր զրուցակիցն ասաց, որ քարե շենքերը մինչև հինգհարկանի պետք է լինեն, իսկ ապահով՝ բոլոր տեսակի շենքերը՝ քարե, երկաթբետոնե, մետաղական: Շենքերի կյանքի տևողությունը կախված է նրանց նշանակությունից, օրինակ, օպերային թատրոնի շենքը նախատեսված է մոտ 200 տարվա համար, բնակելի շենքերը՝ 25-50. «Շենքերի զգալի մասը հին նորմերով է կառուցված, կարիք կա դրանք ամրացնելու, առավել հները քանդելու, նորը կառուցելու, ինչը, սակայն, հսկայական ծախսերի հետ է կապված: Ժամանակի հետ փոխվում են նաև մարդկանց պահանջները: Այսպես, նախկինում մարդկանց 9 քմ բնակելի տարածք էր հասնում, հիմա՝ 13, այսինքն, եղած մակերեսը չի բավարարում, պետք է ճարտարապետները փոխեն իրենց հատակագծերը, համապատասխանեցնեն նորմերին, բայց դա ևս բարդ պրոցես է: Տիպային նախագծով կառուցած շենքում դժվար է ձևափոխումներ անել, ճիշտ է, քառակուսիները քիչ են, բայց չափորոշիչներով են արված, նրանց հեղինակները այնպես են նախագծել բնակելի տարածքների հատակագիծը, որ դրանից լավ չես կարող անել, քանդել-փոխելուց կվատացնես վիճակը: Իսկ որ մասնավոր շենքերում շատերը ձևափոխություն են անում, պատճառը վատ նախագիծն է»:


Ինչ վերաբերում է արտաքին ձևափոխումներին, տարածքի ընդլայնմանը, մեր զրուցակիցը հերքում է այն կարծիքը, որ այդ կերպ ամրանում է շենքը: Ասաց, որ հինգերորդ հարկում մի հավաբուն կառուցելով՝ շենքը չի ամրանում, պատշգամբը առաջ տալով, բազրիք ավելացնելով՝ և՛ ճարտարապետական տեսքն է կորցնում շենքը, և՛, շատ դեպքերում, վտանգավոր է:
«Շենքը հիմքից սկսած են ամրացնում. այսպես, օրինակ, եթե շենքն արդեն նախագծված և կառուցված է 7-բալանոց երկրաշարժին համապատասխան, պետք է համապատասխանեցվի 9-բալանոցին»,- ասաց:


Ինչևէ, ճարտարագիտությունից անցում կատարենք պոեզիայի աշխարհ: Մեր զրուցակիցը հայտնի է Սայաթ-Նովայի պոեզիայի իր իմացությամբ: «Աշխատանքս հաշվարկների հետ էր, գծագրերի, զգում էի, որ հիշողությունը դավաճանում է, և որոշեցի բանաստեղծություններ սովորել: Սկսեցի Սայաթ-Նովայից, որովհետև հոգեհարազատ է ու բարդ»,- ասաց նա:
Հիմա Սայաթ-Նովայից երեք տասնյակից ավելի գործ է արտասանում՝ հայերեն, ռուսերեն, վրացերեն, թուրքերեն և պարսկերեն:


Հրավիրվել է Սայաթ-Նովային նվիրված Վարդատոնի: Գրական, մշակութային տարբեր միջոցառումների ժամանակ ներկայացնում է Սայաթ-Նովային: Արտասանում է նաև Քուչակ, Չարենց, Իսահակյան, Տերյան, Ջիվանի: Բորիս Չթչյանը նաև դրամագիտության ակադեմիկոս է. մոտ 200 պետության` շրջանառության մեջ եղած և շրջանառությունից դուրս եկած մետաղադրամների հավաքածու ունի: ԽՍՀՄ սպորտի վարպետը հետաքրքրվում է նաև սպորտային հուշադրամներով: Երկու տասնյակ և ավելի տարիների բանահյուսական պրպտումների արդյունքում Բորիս Չրթչյանը ընթերցողին է ներկայացրել «Ախալցխայի (Կարնո) բարբառի բառարան» գիրքը: Առածներից, ասացվածքներից, մականուններից զատ գրքում տեղ են գտել նաև հեղինակի քառյակները:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3881

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ